dinsdag 5 maart 2013

Boekentas

Patroon

















Patroon 
Grote Boekentas
zwaarder stof, tafelzeil
fournituren: tassluitingenmetalen sluitingentassenband Decovil
decovil op de stof strijken kan altijd wel een beetje los komen kan je altijd even bij strijken
de afmetingen:
voor en onderkant, stof & tafelzeil, 33 cm breed, 35 cm lengte
achterkant, stof & tafelzeil, 33 cm breed, 27 lengte
boven flap, stof & tafelzeil, 33 cm lengte, 27 cm lengte
zijkant, stof & tafelzeil, 10 cm breed, 27 cm lengte
handvat, stof, 10 cm breed, 15 cm lengte
tassenband, (2.5 cm breed,) 2x 5cm lengt, & 2x 30 cm lengt kan je zelf kiezen
shouwderband 2x stof 10 cm breed, 27 cm lengte
zakje,2 x stof, 22 cm breed, 14 cm lengte
metalen items, 6 x stof, 7 cm breed, 12 cm lengte
tassluitingen 2 x stof 8 cm breed, 12 cm lengte
tassenband 1 m a 1,20 m lengte, kan je zelf kiezen
      
      Patroon 

dit is het klein boekentas of handtas
 - Voor- & onderkant 26x28cm in binnen- & buitenstof
- Bovenflap 26x26cm in binnen- & buitenstof
- Achterkant 26x20cm in binnen- & buitenstof
- De flapjes en handvat knippen we hier wel want dat heb ik al elke keer anders gedaan, dus neem gewoon nog wat extra buitenstof mee
- Zijkanten 10x20 x2 in binnen- & buitenstof
- Binnenzakjes 20x11 x2 in binnenstof
- 2 sluitingen
- D-ringen, 2 voor het handvat en als je dat wil ook 2 voor de riem (je kan het ook rechtstreeks op naaien?)
- Tassenband 1m als je een riem wil 


































handvat, stof, 10 cm breed, 14 cm lengte
stof, 4 x 7 cm breed, 12 cm lengte
voor twee, tussen het handvat te stikken niet gemakkelijke,
en op de boekentas flap ook twee voor op te stikken.






















nog veel plezier er mee, en als er vragen zijn of je wil een workshop je vraagt maar,

22 opmerkingen:

  1. Wat een foto-tutorial zeg ! Ik zou er meteen eentje willen maken, maar jammer genoeg zijn mijn jongens daar ondertussen te oud voor. Desalnietemin ... super tutorial !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo knap ! De tuto is super,maar ik waag me er niet aan,ik vrees nooit zulke schoonheid als de deze te kunnen evenaren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw... misschien toch maar eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Hallo
      de foto is kleine boekentas maar patroon is grote boekentas
      moet het nog verander één van de dagen zet ik patroon kleine boekentas op mijn blog

      Verwijderen
  5. Gij maakt zo'n schoon boekentasje alsof dat het niks is....ECHT KNAP!
    Ivm een workshop......ik heb mss wel interesse!?
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 10 juli woensdag om 12 uur?

      Verwijderen
    2. Ik ga eens checken met den husband zijn agenda....
      En waar zal de workshop ergens doorgaan?

      Verwijderen
    3. in muizen mechelen aan planckendael dierenpark

      Verwijderen
    4. Oh leuk....das nog niet te ver weg voor mij!
      Mss kunnen we de praktische gegevens beter via mail bespreken?
      Deborasluijs@me.com

      Verwijderen
  6. wow knappe boekentasjes!!
    En ik lees iets van workshop??
    Als je het ooit in een weekend organiseert mag je mij contacteren :-D
    En mag ik ook vragen waar jij uw toile ciree haalt? Jij hebt verschillende mooie heb ik gezien.
    grtjs Daisy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stoffenspektakel nu 9 mei
      en op mijn blog staat een webshop workshop is er een op 10 juli op een woensdag om 12uur
      mail sandra.van.den.broeck4@telenet.be

      Verwijderen
  7. Ik ben heel je blog verder aan het lezen en heb je tutorial al gevonden! Wat een prachtige boekentasjes maak jij zeg, echt geweldig. Ik ga hem meteen pinnen en ga me er binnenkort ook aan wagen! Bedankt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit boekentasje steekt al effe mijn ogen uit! En nu vond ik toch wel een tuto zekers! Bij deze heb je een volgster bij! www.stannel.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Knap!!! Diene pintrest is toch wel handig hoor!! Vond je tuto via die weg. Dit ga ik proberen!! Niet nu maar zeker tijdens de grote vakantie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. veel plezier er mee en laat iets weten dan kan ik is komen piepen naar je foto

      Verwijderen
  10. wauw super duidelijk!
    vraagje, vanwaar komt die leuke eekhoorntjesstof? of van welke fabrikant is dit katoentje?
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ai, ai dit zullen ze niet meer hebben?
      http://bambiblauw.be/

      Verwijderen
  11. Worden er in 2014 ook workshops gegeven. Ik heb interesse!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. misschien kijk ik er grandioos over, maar heb je toevallig een idee wat de afmetingen zijn van een volledig afgewerkt boekentasje?

    Ik denk dat ik zo ééntje wel zou zien zitten om te maken als handtasje voor mezelf... (als't natuurlijk niet al te groot uitvalt) ;-)
    Supermooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ga die tas maken. Dankuwel voor doceren.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Vet mooie tas. Deze wil ik echt wel gaan maken.

    BeantwoordenVerwijderen